01 juli 2017

Vorm? Vorm!!!

Ja!

"Den Training Zal Niet Zonder Resultaath Blijven"

Vandaag liep ik 6x1000, pauze 1.35 (elke ca 5.30 starten).
Ging erg goed, het was wel doorlopen maar zonder kwellende pijnen, gewoon vrij soepel.

Tijden 3.55/55/51/53/57/51, gemiddel 3.53.7. Pauzes 1.36.

EN! Mijn Garmin verkondigde een nieuwe VO2max, van 59!
Trainers weten dat met 59, je onder de 40 minuten moet kunnen lopen dus dat is fijn.

De grafiek:

Zoals te zien is: hartslag ca 153 wat een drempelwaarde is, contacttijd 215 milliseconden wat lekker laag is. Herstel telkens 50 slagen in anderhalve minuut wat heel mooi is. 

Verder had ik mijn milestonepod nog op, en die gaf naast bovenstaande informatie nog het volgende:
- 100% haklanding (!) zelfs in de tempo's.
- hoge rate of impact in de tempo's. Misschien moet ik hier iets aan doen, bijvoorbeeld landing iets minder op hak maar iets meer op middenvoet krijgen, zodat de 'klap' minder is. 
- een hoge 'leg swing', ik til mijn hakken hoog genoeg op. Gevaar is dat het te hoog kan zijn en dat ik een te hoge 'achterpendel' krijg.

Qua Milestone Pod is mijn conclusie dan ook dat ik wellicht een iets korter pasje moet aanmeten, iets meer frequentie, iets fellere schaarbeweging (buik/beenhefspieren) waardoor zowel contacttijd omlaaggaat, hak ietsje lager blijft en been sneller naar voren komt en frequentie iets omhooggaat. Training: vlotte 200'jes of 100'jes op frequentie; wat core/buikspierwerk, wat sprongwerk om de impuls te vergroten. Misschien wat kracht. 

POV

ps... de vorm kondigde zich woensdag al aan toen ik opeens een 500 in 1.41 liep zonder echte problemen (afgezien van zere poten dan). En ook toen ik donderdag heel relaxed 15 km/uur kon lopen....

Geen opmerkingen: